Livework nieuwsbrief
Onze inzichten, jouw inbox - mis niets ;)

Wat betekent klantwaarde voor jouw organisatie? Wij werken samen met jou aan een robuuste, tastbare visie waarover de stakeholders het eens kunnen worden en naartoe kunnen werken.

Wij stellen scherp wat klanten van jou ontvangen – de kern. Dit helpt je bereiken waar je organisatie daadwerkelijk voor staat. We hebben allerlei klanten geholpen om te groeien naar waar ze echt naar streven – van een groene hypotheek tot een aanpak voor palliatieve zorg.

 

 

 

Het leveren van een winnend onderhoudsvoorstel

Kone stelde als strategisch doel om hun repeat revenue servicebusiness te laten groeien. Ze moesten differentiëren om klanten te winnen en te behouden – maar hoe?

We identificeerden de value drivers voor vier belangrijke klanttypen en creëerden een servicevoorstel dat aansloot bij hun behoeften. Dat vertaalden we naar een salesaanpak, ondersteund door nieuwe digitale tools. Dit resulteerde in meer sales, een hogere orderwaarde en verbeterde leveringsefficiëntie.

Read more

Proactieve customer care

Amex GBT had een upgrade nodig voor hun dienstverlening aan het middensegment. Digitale kanalen boden weliswaar nieuwe manieren om de behoeften van klanten te vervullen, door middel van zelfbediening. Maar de waarde van het uitbesteden van reisplanning moest wel behouden blijven.

We hebben Amex GBT geholpen met het identificeren van hun belangrijkste value drivers. Hierdoor kunnen ze een dienst met meer waarde leveren tegen lagere kosten, met een 7% stijging van de marges.

Read more

Een nieuwe connected vehicle service voor commerciële wagenparken

Het leveren van voertuigen met vooraf geïnstalleerde netwerkverbinding biedt kansen voor nieuwe diensten. De vraag is: welke waarde kan dit bieden voor commerciële wagenparken?

We ontwikkelden een nieuwe propositie waar klanten enthousiast van werden. Dit leidde tot een nieuwe onderhouds- en uptime-service. Ford Liive werd in 2021 gelanceerd en is  beschikbaar voor 80% van de klanten van Ford bedrijfsvoertuigen in Europa.

Let's talk!
Ben Reason Founding Partner

I am a founding partner of Livework having set-up the company in 2001. My focus on keeping Livework at the forefront of service design practice and ensuring we continue to create value for our clients.

Ik heb het privacybeleid gelezen en stem ermee in.