Visie
We staan voor allerlei technologische en ecologische uitdagingen. Klantgericht en doelgericht denken geeft je een streepje voor.
Wat betekent klantwaarde voor jouw organisatie? Wij werken samen met jou aan een robuuste, tastbare visie waarover de stakeholders het eens kunnen worden en naartoe kunnen werken.
Wij stellen scherp wat klanten van jou ontvangen – de kern. Dit helpt je bereiken waar je organisatie daadwerkelijk voor staat. We hebben allerlei klanten geholpen om te groeien naar waar ze echt naar streven – van een groene hypotheek tot een aanpak voor palliatieve zorg.
Een paar projecten waar we trots op zijn:
Het leveren van een winnend onderhoudsvoorstel
Kone stelde als strategisch doel om hun repeat revenue servicebusiness te laten groeien. Ze moesten differentiëren om klanten te winnen en te behouden – maar hoe?
We identificeerden de value drivers voor vier belangrijke klanttypen en creëerden een servicevoorstel dat aansloot bij hun behoeften. Dat vertaalden we naar een salesaanpak, ondersteund door nieuwe digitale tools. Dit resulteerde in meer sales, een hogere orderwaarde en verbeterde leveringsefficiëntie.
Proactieve customer care
Amex GBT had een upgrade nodig voor hun dienstverlening aan het middensegment. Digitale kanalen boden weliswaar nieuwe manieren om de behoeften van klanten te vervullen, door middel van zelfbediening. Maar de waarde van het uitbesteden van reisplanning moest wel behouden blijven.
We hebben Amex GBT geholpen met het identificeren van hun belangrijkste value drivers. Hierdoor kunnen ze een dienst met meer waarde leveren tegen lagere kosten, met een 7% stijging van de marges.
Een nieuwe connected vehicle service voor commerciële wagenparken
Het leveren van voertuigen met vooraf geïnstalleerde netwerkverbinding biedt kansen voor nieuwe diensten. De vraag is: welke waarde kan dit bieden voor commerciële wagenparken?
We ontwikkelden een nieuwe propositie waar klanten enthousiast van werden. Dit leidde tot een nieuwe onderhouds- en uptime-service. Ford Liive werd in 2021 gelanceerd en is beschikbaar voor 80% van de klanten van Ford bedrijfsvoertuigen in Europa.
I am a founding partner of Livework having set-up the company in 2001. My focus on keeping Livework at the forefront of service design practice and ensuring we continue to create value for our clients.
Bekijk onze andere diensten
Strategie
Hoe weet je of je organisatie echt verbinding maakt met klanten – voorbij de silo’s?
We bouwen aan klantgericht verandermanagement, door methoden te ontwerpen waarmee je het proces van het leveren en verbeteren van diensten kunt aansturen.
Uitvoering
Hoe werkt het allemaal in de praktijk?
We enthousiasmeren en betrekken teams bij het leveren van klantwaarde. We helpen de klantreis ontwerpen en implementeren om naar jouw strategie toe te werken.
Visie
Wat betekent klantwaarde voor jouw organisatie?
We werken samen met jou aan een robuuste, tastbare visie waarover de stakeholders het eens kunnen worden en naartoe kunnen werken.