Uitvoering
Het zit ‘m in de details. Het implementeren en verbeteren van diensten vereist zorgvuldige coördinatie van mensen, processen en systemen – en het verweven van klantgerichtheid.
Hoe werkt het allemaal in de praktijk? We enthousiasmeren en betrekken teams bij het leveren van klantwaarde. We helpen de klantreis ontwerpen en implementeren om naar jouw strategie toe te werken.
‘Uitvoering’ richt zich in eerste instantie op verschillende specifieke klantreizen, van onboarding tot verlenging. Die kunnen over van alles gaan: verhuizen, een factuur betalen of naar de dokter gaan. Dit informeert het ontwerp van de nodige processen, systemen, en beleid.
Een paar projecten waar we trots op zijn:
Het versnellen van de adoptie van een carsharing-service
Het lanceren van een nieuwe dienst vereist een zekere focus op adoptie. Het lanceren van een hele nieuwe categorie aan diensten vereist dat al helemaal! Livework hielp Streetcar de snelstgroeiende autodeelclub in Europa te worden.
Dit deden we door de klantbeleving te ontwerpen, van bewustwording en inschrijving tot gebruik en probleemoplossing. We signaleerden de belangrijkste barrières voor adoptie en pakten deze systematisch aan om Streetcar te helpen meer leden aan te trekken.
Een ‘vliegende start’ ontwerpen voor nieuwe E-ON werknemers
Als een van de grootste energieaanbieders in Europa heeft E.ON meer dan 40.000 medewerkers in dienst. E.ON benaderde Livework om ervoor te zorgen dat deze medewerkers een zo goed mogelijke ervaring hebben. De uitdaging: het opnieuw ontwerpen van het onboardingsproces voor nieuwe medewerkers en het creëren van die vliegende start.
Het verbeteren van het ziekenhuisontslag
Het is voor de NHS belangrijk om ervoor te zorgen dat ziekenhuispatiënten, zodra dat medisch verantwoord is, zo snel mogelijk naar huis kunnen terugkeren.
Dit ziekenhuisontslag efficiënter en sneller maken, is echter complex. We vonden een kans bij het stroomlijnen van het delen van patiëntinformatie tussen verschillende klinische teams.
I am a founding partner of Livework having set-up the company in 2001. My focus on keeping Livework at the forefront of service design practice and ensuring we continue to create value for our clients.
Bekijk onze andere diensten
Visie
Wat betekent klantwaarde voor jouw organisatie?
We werken samen met jou aan een robuuste, tastbare visie waarover de stakeholders het eens kunnen worden en naartoe kunnen werken.
Strategie
Hoe weet je of je organisatie echt verbinding maakt met klanten – voorbij de silo’s?
We bouwen aan klantgericht verandermanagement, door methoden te ontwerpen waarmee je het proces van het leveren en verbeteren van diensten kunt aansturen.
Uitvoering
Hoe werkt het allemaal in de praktijk?
We enthousiasmeren en betrekken teams bij het leveren van klantwaarde. We helpen de klantreis ontwerpen en implementeren om naar jouw strategie toe te werken.