Sustainable Futures
Als reactie op de ecologische crisis zijn momenteel alle organisaties ter wereld aan het veranderen. Dit is een complexe transformatie, maar in de basis een menselijke uitdaging.
Organisaties zijn gemaakt voor en door mensen. Ze bestaan uit mensen. Hóe we deze transformatie samen navigeren is essentieel. We moeten de beste kwaliteiten gebruiken die we bezitten: empathie, samenwerking en verbeeldingskracht.
We moeten collectief onze manier van werken, denken en zijn aanpassen om de schade die we onze planeet aandoen tegen te gaan.
Deze verandering reikt verder en dieper dan een duurzaamheidsproduct, -service, of -claim: het moet centraal staan in alles wat we doen en ontwikkelen.
Hoe wij kunnen helpen
Om een duurzame toekomst te creëeren, moeten we onze manier van leven en werken radicaal aanpassen. Wij doen dit van nature, en met design.
Ons aanbod heruitvinden
In tegenstelling tot andere innovaties, passen nieuwe duurzame oplossingen vaak niet direct in onze waardeketens, organisaties, economie of ons leven.
Duurzame oplossingen moeten mensen inspireren, activeren en nudgen om ze te gebruiken. Gewoontes moeten veranderd worden.
Dat betekent ook dat deze oplossingen grondig doordacht moeten zijn om in teams, processen, infrastructuur en materiaalstromen te passen.
Hier komt ons service design karakter om de hoek kijken. Services zijn het bindweefsel tussen een duurzaam aanbod en wat er nodig is om het operationeel te realiseren.
Onze organisaties herontwerpen
Om écht over te stappen naar een duurzaam pad, moet duurzaamheid het ESG-team ontgroeien en een prioriteit worden voor de hele organisatie. Inmiddels draagt elke baan bij aan duurzaamheid.
In tegenstelling tot analytischere methoden, kunnen design en innovatie oplossingen waarmaken die het hele bedrijf doordringen.
Wij benaderen organisatorische duurzaamheidstransformatie in drie actiemodi:
Understand
Het creëeren van een diep, organisatie-breed begrip van de nieuwe realiteit en de uitdagingen die ons te wachten staan.
Accelerate
High-impact oplossingen op hoge snelheid ontwerpen en implementeren.
Prepare
Maak je klaar voor een onstabiele wereld en navigeer mogelijke toekomsten op een innovatie manier.
De drie snelheden van een duurzame transformatie
Hoe kun je handelen naar duurzaamheid door gebruik te maken van het beste dat design en innovatie te bieden hebben?
Een circulaire werkelijkheid
Een overzicht van Livework’s interpretatie van de uitdagingen die komen kijken bij de overgang naar een circulaire organisatie. Op basis hiervan overwegen we de aanpak van de koersbepaling.
“These are the kinds of problems you can’t manage your way out of. You have to design your way out of them.”
“These are the kinds of problems you can’t manage your way out of. You have to design your way out of them.”
- Marty Neumeier
Onze toekomst is een direct resultaat van wat we ontwerpen: we móeten duurzaam ontwerpen.
As Lead Sustainability for Livework, Anna coordinates across clients and projects to ensure our designers structurally update their mental models, approach and toolset to integrate the ecological perspective.
As a pragmatic environmentalist, she draws from over 6 years of experience in complex service/system innovation projects and transformation programs at companies like JPMorgan and Adidas. She leverages this background to work as a catalyst 0f change for the better.
Bekijk onze andere uitdagingen
Digital Transformation
Hoe realiseren we de belofte van digitalisering terwijl we onze klanten tevredenstellen en concurrerend blijven?
Customer Centricity
Hoe richten we onze organisatie in zodat we echt gericht zijn op het creëren van klantwaarde?
Innovation by Design
Hoe kunnen we onze services ontwikkelen en innoveren om echte klantwaarde te genereren?
Sustainable Futures
Wat zijn de beste strategieën en oplossingen om een duurzame transformatie aan te gaan?