Strategie
Organisaties kunnen complex zijn. En daardoor moeilijk te veranderen. Met teams die verschillende metingen, processen en systemen gebruiken, werk je soms langs elkaar heen. Je belandt in verschillende bubbels, of silo’s, in plaats van samen gericht op het leveren van klantwaarde.
Hoe weet je of je organisatie echt verbinding maakt met klanten – voorbij de silo’s? We maken klantgerichte verandering mogelijk door het proces van opereren en services te overzien.
We vertalen business doelen naar een uitvoerbare strategie voor je organisatie. We beantwoorden vragen zoals: Hoe ondersteunt onze huidige organisatie de ontwikkeling van een nieuw product? Waar liggen de kansen voor verbetering? Wat moeten we prioriteren? Wij vertalen ambitieuze aspiraties naar een concrete, realistische werkelijkheid.
Een paar projecten waar we trots op zijn:
“Maak ons geobsedeerd met de consument!”
Adidas streeft naar ‘consumentenobsessie’ door klantwaarde centraal te stellen in hun digitale transformatie. Ze wilden deze visie vertalen naar een transformatieroadmap.
Livework heeft Adidas zes jaar lang ondersteund om strategische speerpunten naar uitvoering te begeleiden, zowel op digitaal gebied als in retail en groothandel. Altijd consument gericht. We lieten hen zelfredzaam achter – mét hun eigen service design team.
Een duurzaamheidskompas voor een Amerikaanse logistiekgigant
Livework werd door een logistiekgigant om ondersteuning gevraagd voor het bereiken van diens vóór-2040-klimaatneutraal-ambitie. Hierbij stond digitale versnelling centraal.
Het digitale team nam in deze transformatie een belangrijke rol op zich. De vraag was: waar moeten we beginnen en waar gaan we naartoe? Samen met het digitale team ontwikkelden we een duurzaamheidskompas. Dit kompas helpt hen navigeren en koers houden in het streven naar deze missie.
Extreme klantgerichtheid in de verzekeringsbranche
In 2010 lanceerde Gjensidige een organisatiebreed programma gericht op het transformeren naar een klantgericht bedrijf. Livework was een essentiële partner in dit initiatief en heeft met Gjensidige samengewerkt aan meer dan 40 projecten die hebben bijgedragen aan de transformatie van hun bedrijf.”
I am a founding partner of Livework having set-up the company in 2001. My focus on keeping Livework at the forefront of service design practice and ensuring we continue to create value for our clients.
View our other services
Uitvoering
Hoe werkt het allemaal in de praktijk?
We enthousiasmeren en betrekken teams bij het leveren van klantwaarde. We helpen de klantreis ontwerpen en implementeren om naar jouw strategie toe te werken.
Visie
Wat betekent klantwaarde voor jouw organisatie?
We werken samen met jou aan een robuuste, tastbare visie waarover de stakeholders het eens kunnen worden en naartoe kunnen werken.
Strategie
Hoe weet je of je organisatie echt verbinding maakt met klanten – voorbij de silo’s?
We bouwen aan klantgericht verandermanagement, door methoden te ontwerpen waarmee je het proces van het leveren en verbeteren van diensten kunt aansturen.