Customer Centricity
Om een uitstekende klantbeleving te bieden, moet je de klant centraal zetten in alles wat de organisatie doet. Zo wordt je pas écht klantgericht, of customer-centric.
Ondanks de opkomst van businessstrategieën die de nadruk leggen op klantbeleving, is het moeilijk om zo’n visie om te zetten in actie. Juist daarmee kunnen wij je ondersteunen. Op die manier haal je het maximale uit je organisatie.
Klantgericht worden – en blijven – is niet makkelijk. Je kunt op veel manieren klantgerichter worden. Door onze jaren aan ervaring in de praktijk, zijn we er van overtuigd dat design de beste manier is.
Een klantgerichte organisatie zijn betekent…
-
…dat je een breed begrip hebt van wat je klanten willen bereiken, en wat ze daadwerkelijk doen.
-
…dat je kunt vertellen, meten en bijhouden wat jij en je klanten proberen te bereiken.
-
…dat je investeringen kunt prioriteren aan de hand van wat het voor klanten betekent.
-
…dat je doorlopende verbeterinitiatieven managet die de end-to-end klantervaring verbeteren.
Hoe wij kunnen helpen
Een klantgerichte transformatie klinkt misschien als veel werk, en dat is het ook. Maar geen zorgen, wij hebben er ervaring mee. Wij weten wat werkt, en hoe we voor jouw organisatie een plan ontwerpen dat blijvende transformatie waarmaakt.
We werken als één team samen met jou, om stakeholders in banen te leiden, obstakels te overwinnen en valkuilen te vermijden. We kunnen je in contact brengen met CX-beoefenaars in andere organisaties om je te helpen met het opbouwen van een peer-to-peer ondersteuningsnetwerk.
Onze aanpak
Onze beproefde aanpak is gebaseerd op meer dan 20 jaar ervaring, academische precisie en praktische toepassing.
Ons model bestaat uit zes pijlers die de basis vormen voor ons werk. Ze omvatten allerlei capaciteiten die we inmiddels als essentieel beschouwen voor langdurig succes.
Hoe klantgericht is jouw organisatie?
We hebben een model ontwikkeld met de essentiële bouwstenen om organisaties zoals de jouwe klantgerichter te maken. Ontdek hoe jouw organisatie momenteel presteert met behulp van onze Customer Centric assessment tool.
Customer centric transformation is a journey, not a destination
Het was een jarenlange reis. Resultaten hadden de tijd nodig om zichtbaar te worden. Maar, vooruitgang is er nu wél. Dit rapport neemt je mee door de hoogte- en dieptepunten, patronen en cruciale momenten in de transformaties – zoals we van de CX-leaders en practicioners hoorden die betrokken waren bij deze studie.
“We have achieved great things together and we are only here with an internal team and established Customer Centric practice due to Livework’s expertise, support and guidance over the past years.”
“We have achieved great things together and we are only here with an internal team and established Customer Centric practice due to Livework’s expertise, support and guidance over the past years.”
- adidas
Customer Centricity is een cultuur, een levensstijl voor je organisatie. Het is niet één team, of dat ene project of programma. Het is het mobiliseren van de hele organisatie om naar een gemeenschappelijk doel toe te werken.
I am a lead service designer and a researcher with a strong interest in human behaviour and user research. I work on the crossroads of service design, human behaviour and business to create meaningful customer experiences that deliver value to both the customer and business.
Bekijk onze andere uitdagingen
Innovation by Design
Hoe kunnen we onze services ontwikkelen en innoveren om echte klantwaarde te genereren?
Digital Transformation
Hoe realiseren we de belofte van digitalisering terwijl we onze klanten tevredenstellen en concurrerend blijven?
Sustainable Futures
Wat zijn de beste strategieën en oplossingen om een duurzame transformatie aan te gaan?
Customer Centricity
Hoe richten we onze organisatie in zodat we echt gericht zijn op het creëren van klantwaarde?