Verzekeringen
In tijden van toenemende ecologische en economische schommelingen groeien ook de risico’s van onzekerheid. Wanneer verzekeringsmaatschappijen proberen deze risico’s te begrijpen en te ontwijken, dreigen ze de behoeften van hun klanten uit het oog te verliezen en de veranderende dynamiek te negeren. Hierdoor kunnen waardevolle zakelijke kansen onbenut blijven, blijven mensen en bedrijven onverzekerd achter, en kan de verzekeringsindustrie de kans mislopen om de weg te wijzen naar een duurzamere toekomst.
Je (toekomstige)klantbehoeftes begrijpen
Livework helpt verzekeringsorganisaties de complexiteit en onstuimige wateren van de toekomst te navigeren. Dit doen we door toekomstige klant- en andere stakeholderbehoeften te begrijpen. We identificeren samen met jou hoe deze behoeften verbonden zijn met de organisatorische ambities om groei te stimuleren, net zero duurzame verzekeringsdoelstellingen te behalen, bedrijfsmodellen te innoveren en digitaal te transformeren. En we helpen je te ontwikkelen om dit zelf te doen. Om voortdurend producten, diensten en ervaringen te verbeteren en te innoveren die voldoen aan groeiende klantverwachtingen en ook tegemoetkomen aan de behoeften van het bedrijf en zijn belanghebbenden.
Vanuit design
Livework combineert de unieke kwaliteiten van service design met de transformerende kracht van service logica. Service design is bij uitstek geschikt om complexe uitdagingen aan te gaan. Design wakkert empatie, creativiteit, samenwerking, experimentatie, en context-kennis aan, om die uitdagingen op te lossen.
Met service oriëntatie kun je beter begrijpen hoe jouw organisatie zich verhoudt tot haar klanten en de bredere markt. Het verbindt de silo’s van organisaties in een gedeelde visie van hoe je waarde samen creëert.
Een paar projecten waar we trots op zijn:
As a service designer and project lead with 20+ years of experience in creative industries, I contribute a great deal of expertise to client projects and to our team. In our projects I love to bridge the micro – people scale, and the macro – strategy scale of things, zooming in and out to focus on details and the bigger picture.