Retail
Terwijl retailers steeds beter worden in het beheren van hun fysieke en online kanalen, blijven de verwachtingen van klanten stijgen. Klanten denken niet langer in traditionele kanaalgrenzen en verwachten van retailers een naadloze ervaring, ongeacht waar ze browsen, winkelen of retourneren.
Voorbij omni-channel ervaringen
Retailers gaan verder dan alleen omni-channel, en streven naar samenhangende end-to-end klantervaringen. Wij gebruiken onze ontwerpvaardigheden om retailklanten te ondersteunen met het bieden van een consistente ervaring, vóór, tijdens, én na aankoop. Daarbij gaan we ook in op klantinteracties met vervoerders, groothandelaren en partners.
Een fantastische retailervaring gaat ook niet meer alleen over het moment van aankoop. Retailers experimenteren met waarde toevoegende services voor- en na aankoop. Zoals reparatie, reycling, resale en verhuur. Om zulke diensten te leveren moeten marketing, sales, IT, logistiek en finance naadloos samenwerken.
Bij Livework zijn we experts in het faciliteren van deze samenwerkingen. Ook verbinden we de klantervaring met de realiteit van de operatie.
Meer transparantie en duurzaamheid
Steeds meer klanten voelen zich aangetrokken tot retailers die hen helpen met het minimaliseren van hun impact op de planeet. Niet alleen duurzaamheid, maar ook transparantie in de keten speelt een steeds grotere rol. Informatie over productgeschiedenis, ecologische footprint en duurzame levering helpen klanten bewust(er) te winkelen. Wij ondersteunen meerdere retailklanten om dit soort alternatieve en pionierende opties te ontwerpen op een manier die aansluit bij (de beperkingen in) hun operatie.
Een paar projecten waar we trots op zijn:
I am a lead service designer and a researcher with a strong interest in human behaviour and user research. I work on the crossroads of service design, human behaviour and business to create meaningful customer experiences that deliver value to both the customer and business.