Wij ondersteunen organisaties bij het creëren van klantwaarde. |
Of je het nou innovatie, verbetering of transformatie noemt, verandering is alleen écht effectief als je klanten je leidraad worden. Klantwaarde is het baken dat je mensen, processen en onderdelen verbindt.
Livework helpt organisaties op drie manieren te transformeren
Visie
Wat betekent klantwaarde voor jouw organisatie?
We werken samen met jou aan een robuuste, tastbare visie waarover de stakeholders het eens kunnen worden en naartoe kunnen werken.
Strategie
Hoe weet je of je organisatie echt verbinding maakt met klanten – voorbij de silo’s?
We bouwen aan klantgericht verandermanagement, door methoden te ontwerpen waarmee je het proces van het leveren en verbeteren van diensten kunt aansturen.
Uitvoering
Hoe werkt het allemaal in de praktijk?
We enthousiasmeren en betrekken teams bij het leveren van klantwaarde. We helpen de klantreis ontwerpen en implementeren om naar jouw strategie toe te werken.
Uitdagingen die we aanpakken
In ons werk combineren we klantgerichtheid met de transformerende kracht van service design om vier veelvoorkomende en nauw verwante uitdagingen aan te gaan:
Sustainable Futures
Wat zijn de beste strategieën en oplossingen om een duurzame transformatie aan te gaan?
Digital Transformation
Hoe realiseren we de belofte van digitalisering terwijl we onze klanten tevredenstellen en concurrerend blijven?
Customer Centricity
Hoe richten we onze organisatie in zodat we echt gericht zijn op het creëren van klantwaarde?
Innovation by Design
Hoe kunnen we onze services ontwikkelen en innoveren om echte klantwaarde te genereren?
Een paar voorbeelden:
Kone had als strategisch doel om hun repeat revenue servicebusiness te laten groeien. Ze moesten differentiëren om klanten te winnen en te behouden – maar hoe?
We signaleerden de value drivers voor vier belangrijke klanttypen en formuleerden een servicevoorstel dat aansloot bij hun specifieke behoeften. Vervolgens vertaalden we dit naar een verkoopaanpak, ondersteund door nieuwe digitale tools. Dit resulteerde in meer sales, een hogere orderwaarde en verbeterde leveringsefficiëntie.
Adidas streeft naar ‘consumentenobsessie’ door consumentenwaarde centraal te stellen in hun digitale transformatie. Ze wilden deze visie vertalen naar een transformatie roadmap.
Livework heeft Adidas zes jaar lang ondersteund om strategische speerpunten naar uitvoering te begeleiden, zowel op digitaal gebied als in retail en groothandel. Altijd consument gericht. We lieten hen zelfredzaam achter – mét hun eigen service design team.
De NHS in Sussex heeft een digitale strategie: ze willen technologie inzetten om de ervaring en zorg voor patiënten te verbeteren. Hierbij is het cruciaal dat die technologische interventies bieden wat patiënten – en personeel – nodig hebben.
We hebben Sussex geholpen ervoor te zorgen dat deze transformaties worden geleid door een grondig begrip van behoeften en waarde. De behoeften van patiënten en personeel en vertaalden we naar vereisten voor systeemimplementatie. Van inzicht naar Jira-ticket.